POLI Bloggerz
»
Photobucket Photobucket Photobucket
Kawan2 jom 4low saye di blog utama saya ya...i will hit u back..just click HERE

Sunday, June 19, 2011

..::tutorial 2::..Memasang Widget Exchange Link

Haaaa nie mmbr aku since dari form 3..kire kawan bek aku gak la..
dye nak tau sangat mcm mane nak wat tutorial exchange link cm aku wat tu..
ok now aku akan wat tutorial special for sahabat aku sorang nie...





Ok..first step..masuk website seperti yang korang nampak kat atas nie...

next..if korang lom pernah mendaftar..korang perlu register akaun korang...

just klik kat register...after korang register korang kena confirmkan akaun melalui email korang..
mcm nie



Ok lepas korang klik line yang wane ungu tu..korang akan ke site mcm nie..so korang perlu login..


After login..korang kene tekan pulak kat button tab ats tu yang bertulis Wizard..mcm lam pic bawah nie..



then korang tick kat *Blogger..then korang mesti pilih widget yang free to all registered mister linky members..
sb yang lain tu kena bayar..lepas tick kat widget tu..korang ley pilih jenis yang korang suke..


Ok after pilih widget n jenis yang korang nak..klik kat kotak kecik yang ade tulis remember these bla..bla..bla..n last tekan generate code..after a few second..korang akan dapat coding dia mcm nie


copy semua code tu...then LOGIN blog korang..
pergi ke <Design> -> <Add Gadget> -> <HTML/JAVASCRIPT>
then <SAVE>..korang move la gadget tu mane korang nak letak exchange link nie...

~done~

Hope you can do it my fren...
**semoga berjaya..**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...